Loading...
Jelenleg itt jár:»VHF-rádió kezelő kurzus

Gyere el a VHF rádiókezelő tréningre, és olyan

JÓL FELKÉSZÜLT SZKIPPER

válik belőled, aki minden helyzetben magabiztosan kezeli a VHF-rádiót!

VHF-RÁDIÓ KEZELŐ
TRÉNING BUDAPESTEN
2017. DECEMBER 9.

BEBIZTOSÍTOM A HELYEM A TRÉNINGEN!

30 ÉV HAJÓZÁS TAPASZTALATA ALAPJÁN EGYETLEN NAP ALATT MEGTANÍTALAK TÉGED IS RÁDIÓZNI

  • Érezted már úgy, hogy nem tudtál megszólalni, pedig rádióznod kellett volna?

  • Szerettél volna bejelentkezni a marinába, hogy van-e hely?

  • Vagy segítséget kértél volna kikötéshez?

  • Orvosi segítséget kellett volna hívnod, mert valaki megsérült a hajón…?

A mobiltelefon a legtöbb esetben nem alkalmas erre a célra, mert…

  • A tengeren nincs mindenhol és mindig térerő…

  • Nem ismered a szükséges telefonszámot vagy nincs idő a pilótkönyvben vagy a neten való keresgélésre…

  • Lemerült a telefonod…

  • Azt sem tudod pontosan, hogy mit mondjál…

Neked olyan ismeretekre van  szükséged, amelyek lehetővé teszik a számodra, hogy bátran rádiózhass… és főleg gyorsan!

Pontosan kell ismerned a rádió műszaki felépítését és működését. Mik a műszaki feltételek, hogyan kapcsolódik a rádió az antennához, hol van az antenna, milyen funkciói vannak a rádiónak, hogyan és mikor ad és mikor kapcsol vételre, hogyan tudunk a legnagyobb távolságra rádiózni, honnan tudjuk, mikor milyen rádióállomás adását fogjuk, hogyan állítjuk be a frekvenciákat…
Ismerned kell a rádióeljárási szabályokat, mit lehet és mit nem lehet mondani vagy csinálni. Mi szabályozza a rádiózás rendjét? Milyen sémák vannak a rádiókommunikáció során, és melyiket mikor kell alkalmazni? Milyen képesítésre van szükséged a rádiózáshoz?
A fentiekből következik, hogy művészi pontossággal kell beszélned, ismerned kell a rádiós angol nyelvet ahhoz, hogy gyorsan és érthetően el tudd mondani az üzenetedet. Bármit mondhatsz-e a rádióban? Milyen rádiós szakkifejezések vannak? Hogyan használd a kifejezéseket, rövidítéseket, kódokat?
És tudnod kell, hogyan kezeld precízen a rádiót. Mikor melyik funkciót használd? Mi az a DSC és hogyan használd? Mi az a duál üzemmód? Mit csinálj, ha bajban vagy? Mit csinálj, ha egy másik hajó segélykérését fogod a rádión? Hogyan hívj fel egy másik hajót vagy parti állomást?
Mi az a GMDSS-rendszer? Milyen elemei vannak? Mit jelent és mi az az Inmarsat, a Cospas-Sarsat, az Epirb, a SART és a többi rövidítés és mozaikszó? Hogyan illeszkedik ezeknek az eszközöknek a rendszerébe a VHF-rádió?

Magadtól nehezen fogsz megtanulni rádiózni… rám viszont biztosan hallgathatsz, mert:

  • Mert 35 éves hajózási tapasztalatom van

  • Professzionális rádiós képzettségem van (még morzézni is megtanultam)

  • A kishajósok számára írt tananyagom van, semmi olyat nem fogsz tanulni, ami számodra felesleges lenne

  • Az ITU által jóváhagyott szimulátoron gyakorolohatsz

0 éve
hajózom a tengeren
0 éve
oktatok tengeri sporthajósokat
0
hallgatóm volt eddig

HA ELJÖSSZ A VHF RÁDIÓS TRÉNINGEMRE, AKKOR EGYETLEN NAP ALATT MEGTANÍTALAK MINDENRE:

  • Rávezetlek, miért fontos a VHF-rádió a tengeren

  • Elmondom, hogyan működik a rádió

  • Megmutatom, hogyan használd helyesen a rádiót

  • Elmagyarázom, hogyan alkalmazd a rádióeljárásokat

A képesítés:

VHF-RÁDIÓ KEZELŐ

IYT Marine Communication Master VHF Short Range Certificate (SRC)

A hallgatók VHF-rádió kezelő (IYT Marine Communication Master, VHF Short Range Certificate – SRC) képesítést kapnak.

A képesítés tartalma: vitorlás  és motoros kishajón felszerelt VHF-rádió kezelése a GMDSS A1 körzetben. A képesítés megfelel az ITU által a kedvtelési célú kishajósok számára jóváhagyott SRC (Short Range Certificate – közelkörzeti rádiókezelő) képesítésnek.

Előkövetelmény: alapszintű angol nyelvtudás. Korhatár: 16 év

A kártya formátumú nemzetközi érvényességű képesítés 5 éves érvényességű, online megújítása új képzést vagy vizsgát nem igényel, költsége 100 USD.

OK, TETSZIK A TRÉNING!
NÉZZÜK A RÉSZLETEKET!

A tréning részletes tematikája

08:30 – 08:55

Érkezés, regisztráció.

09:00 – 12:55

09:00 – 09:10 = A nap programjának áttekintése és az általános tudnivalók ismertetése.
09:10 – 09:20 = Rádiózás általános szabályai. Képesítési követelmények.
09:20 – 09:50 = A rádiózás elmélete. Általános fogalmak. A VHF-rádió és kiegészítő felszerelések.
10:00 – 10:50 = A rádiószimulátor bemutatása és gyakorlás.
11:00 – 11:50 = Általános rádióeljárások és protokollok. A rádiós angol nyelv.
12:00 – 12:55 = Szimulátoros tréning.

13:00 – 13:55

Ebéd. A környéken számos remek helyen tudunk ebédelni. Az ebéd önköltséges.

14:00 – 16:50

14:00 – 14:50 = Általános rádióeljárások és protokollok. Vészhelyzeti rádióeljárások és DSC.
15:00 – 15:50 = Rádióeljárások szimulátoros tréning.
16:00 – 16:50 = A GMDSS-rendszer. SSB/HF-rádió, NAVTEX, AIS, EPIRB és SART, Műholdas kommunikáció.

17:00 – 18:00

Írásbeli tesztvizsga.

De ez még nem minden!

5 bónusz is jár a vizsgázóknak!

VHF-SRC eádiókezelő képesítés - Bónusz 1

Alapos VHF-rádió kezelő képzést és egy nemzetközileg elismert képesítést kapsz! Ehhez még 5 bónuszt is kapsz 19,500.- Ft értékben…

  1. A képzés igazán gyakoratias és nem mész haza üres kézzel: az itt kapott nyomtatott munkafüzeten haladunk végig, és mire befejezzük a napot, már a fejedben lesz a rádiózás minden csínja-bínja….
  2. Minden diát meg fogsz kapni az előadást követően, nem kell azzal szöszmötölnöd, hogy leírd, ami a diákon van. Tempósan, de részletesen mindent bemutatok, amire szükséged lehet. A diákon azoban csak vázlatpontok lesznek, de bármikor újra előveheted a teljes képzést, és akár a barátaidnak, vagy a legénységednek is megmutathatod! Hogy ez miért jó? Képzeld el, hogy Te esel a vízbe, és a legénységednek kell rádióznia…
  3. A rádiószimulátort is megkapod, így bármikor újra előveheted, és gyakorlolhatsz, és felfrissítheted az ismereteidet. Például a jövő nyári utad előtt… (A VHF rádiószimulátor Windows alatt használható.)
  4. Megkapod a képzés anyagát magyar nyelvű nyomtatott jegyzetben is.
  5. A vizsga után e-mailben megkapod a tesztlapot a helyes válaszokkal. Visszaellenőrizheted magad.
MEGGYŐZTÉL! MEGYEK!

MIKOR INDUL A KÖVETKEZŐ TRÉNING?

0
0
0
Days
0
0
Hrs
0
0
Min
0
0
Sec
Megtelt a tréning! Legközelebb 2018 januárban tartunk tréninget.

Helyszín: 1075 Budapest, Madách Imre út 13-14.

Parkolás a mélygarázsban (extra), vagy a környékbeli utcákban

MÉGIS MIBE KERÜL A TRÉNING?

OK, BEFEKTETEK A TANULÁSBA!

 Mennyit ér ma ez a tudás, és mikor szerezheted meg, ha nem most?

A rádiós tudás az életedet vagy a legénységed életét mentheti meg!
Na jó, ez elég szélsőséges eset, hál’ Istennek, ilyen szituáció ritkán fordul elő, de ha előfordul, akkor nagyon észnél kell lenned… ezt belátod, ugye?
Azt azonban ne feledd, hogy a rádió a hajó felszerelésének része, és ha van rádió a hajódon (márpedig ma már minden bérhajót felszerelnek VHF-rádióval), akkor legalább egy embernek (leginkább a szkippernek) rendelkeznie kell rádiós képesítéssel és főleg rádiós tudással, gyakorlattal! Ez előírás!
Ha nem tudsz rádiózni, az olyan, mintha vakon tapogatóznál a ködben, míg mások radarral hajózva száguldanak a kikötőjük felé.

Nézzük, hogyan tökéletesítheted a hajós tudásod:

A horvát tengeri képesítés tartalmazza a rádiós képesítést(?)

Lehet, hogy van horvát B, vagy C tengeri képesítésed, ami elvileg tartalmazza a rádiós képesítést is (vagyis az horvát hajózási előírásoknak megfelelsz), de vajon valóban értesz-e a rádióhoz? Lehet, hogy a vizsgán megkérdezték, hogyan adj le vészjelzést, de vajon emlékszel-e még arra, mint mondj a “Mayday” után…? Lehet, hogy a vizsgán megkérdezték, hogyan betűzöl, de emlékszel-e még az INTERCO-ra?

Szerinted eleget tanultál a rádióról? A horvát képesítés gyorsan és olcsón megszerezhető, de vajon a családod vagy a barátaid biztonsága a tengeren mennyire drága Neked?

Ha képzetlenül próbálsz rádiózni, sikerül-e segítséget hívnod?

Tudom milyen az, amikor nincs, aki fogja a kezed, és mindent magadnak kell kitapasztalnod. Hallottam már olyan helyzetet, amikor egy képzetlen hajós kétségbeesett hangon, összefüggéstelenül próbált rádión segítséget kérni, és hidd el, ezt a szituációt nem kívánom senkinek. Ha nem tudod pontosan, hogyan használd a rádiót és mit mondj benne, akkor sokat kockáztathatsz!

A tudásod a legjobb befektetés, hiszen mindig megmarad

Egy olcsóbb kézi rádiókészülék árából nemcsak a rádiózás mikéntjét tanulod meg, hanem rutint is szerzel a rádiózásban. A szimulátoron ugyanis minden kockázat nélkül addig gyakorlolhatod az eljárásokat − akár a vészhívást is −, amíg akkor is hibátlanul rádiózol, ha álmodból riasztanak fel.

Megkapod azt a tudást, amivel bármikor biztonságban hajózhatsz a tengeren. A képzés ára pedig nem többszáz euró, mindössze: 39.680 Ft

Nem vagy biztos abban, hogy megéri-e Neked ez a tréning? Figyelj: vizsgagaranciát adok Neked:

Úgy érzed, nem jól sikerült a vizsgád? Semmi gond, menj haza nyugodtan, és tanulj még egy kicsit, és gyere el a következő vizsgára! Egy ingyenes pótvizsára lehetőséged van!

MEGGYŐZTÉL, JÖVÖK!

Miután jelentkeztél a képzésre, be kell magad regisztrálnod az IYT központi adatbázisába. A regisztrációhoz segítséget nyújt az a melléklet, amit a megadott e-mail címedre küldök.

ITT REGISZTRÁLJ AZ IYT-NÁL

A regisztrációt követően e-mailben kapott hallgatói azonosító szám (IYT ID) alapján azonosítjuk a hallgatókat és az itt megadott adatok szerepelnek majd a hallgatók IYT képesítése(i)n. A hallgatók IYT oktatási naplót (IYT International Boating and Sailing Passport) kapnak, amiben az elvégzett képzést a hivatalos Gold Seallel igazoljuk.

Jelentkezés a képzésre. Az alábbi űrlapon az adataid (név, telefonszám, e-mail, számlázási- és postacím, fizetési mód választás) kitöltésével és a “Jelentkezem az IYT VHF-rádió kezelő képzésre (dátum)” jelölőnégyzet bejelölésével jelentkezel az adott időponton megrendezésre kerülő képzésre, s nyilatkozol arról, hogy a képzésre vonatkozó információkat, a képzésen való részvétel feltételeit megértetted. A gomb megnyomásával a képzésre vonatkozóan felnőttképzési szerződést kötsz a Jachtnavigátor Bt-vel. Szerződésközés előtt olvasd el az alábbi tájékoztatókat:

1.) A cégadatokat itt találod.

2.) A vonatkozó törvény szerinti Adatkezelési útmutató.

3.) Általános szerződési feltételek (ÁSZF).

4.) Képzési szerződés minta.

A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, mely fizetési kötelezettséggel jár, és amelyre az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény 5. és 6. §-ában foglaltak irányadóak. A szerződés a távollevők között kötött szerződésekről szóló 1999. (II.5.) Kormányrendelet hatálya alá tartozik.

Elállási jog. Az elektronikus úton leadott megrendelések esetén a megrendelő 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől a szolgáltatás megkezdése előtt. Olvasd el a Fogyasztói tájékoztatót az elállásról. Elállási szándékodat írásban, e-mailben jelezd az info@jachtnavigator.hu címen! Az Elállási nyilatkozat mintát itt találod. A képzés kezdete után a fogyasztó nem jogosult a 14 munkanapos elállási illetve szerződésfelmondási jogával élni (bár ennek itt nincs is értelme), de…

Garanciák. 1.) A fenti pont ellenére felajánlom Neked, hogy ha az első órában úgy érzed, nem erre számítottál, az első szünetben meggondolhatod magad, és én kérdés nélkül treljes egészében visszafizetem a képzés díját! 2.) Úgy érzed, nem jól sikerült a vizsgád? Semmi gond, menj haza nyugodtan, és tanulj még egy kicsit, és gyere el a következő vizsgára! Egy ingyenes pótvizsára lehetőséged van!

A jelentkezést követően három e-mailt kapsz:

1.) Visszaigazoló e-mailben elfogadom a jelentkezésed, és képzéssel kapcsolatos minden részletet elmondok.

2.) Képzési szerződést is e-mailben kapod meg, a Felek (a Képző Intézmény és a Hallgató) adataival. Bár a fentiek alapján a megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, úgy tartom korrektnek, ha jogász által jóváhagyott részletes szövegben tisztázzuk a Felek jogait és kötelezettségeit, valamint azt, hogy a Képző Intézmény pontosan mit ad a Hallgatónak a képzési díj fejében. A szerződés mintaszövegét itt olvashatod.

3.) Szamlazz.hu által készített számla aszerint, hogy milyen fizetési módot választottál. Ha előreutalással fizetsz, akkor először díjbekérőt kapsz, majd amikor beérkezett az utalásod, automatikusan megkapod a számlát.

Kérdés, kérés, probléma esetén ide írj: info@jachtnavigator.hu

Fizetés. A képzés készpénzben és előre átutalással fizethető. Bankkártyás és PayPal fizetés még nem lehetséges, de hamarosan bevezetem.

A készpénzes fizetésre a képzés megkezdése előtti regisztráció során lesz lehetőséged 08:30-08:50 között. A jelentkezéskor azonnal megkapod a készpénzes számlát az e-számlát e-mailben.

Ha átutalással fizetsz, először egy díjbekérőt kapsz e-mailben, majd amint beérkezett a pénz a számlánkra, e-mailben megkapod az e-számlát is.

Egyelőre bankkártyával és PayPallal nem tudsz fizetni, de hamarosan bevezetem ezeket a fizetési módokat is. Bankkártyás fizetés esetén nagyobb értékű képzési szolgáltatások esetén részletizetési lehetőséged is lesz.

Számlázás. A számlát a rendszer automatikusan készíti, így csak elektronikus számlát áll módunkban kibocsátani. Ha cégnévre szeretnéd a képzést elszámolni, az alábbi űrlap kitöltésekor add meg a cégnevet, és a cég számlázási címét. A számlán (a tréning jellegétől függően) az alábbi TEÁOR beorolás szerinti tétel fog szerepelni:

8559 – Mns egyéb oktatás (elsősorban a felnőtteknek tartott oktatás és szakmai képzések, amelyek nem alap-, közép- és felsőfokú iskolarendszerű képzések)

8553 – Járművezető-oktatás (a nem hivatásos repülőgép-, gépjármű-, motorkerékpár-, hajó- és vitorláshajó-vezető képzése).

Kérdés, kérés, probléma esetén ide írj: info@jachtnavigator.hu

Helyszín. Az oktatóterem a Belvárosban, 1075 Budapest, Madách Imre út 13-14. alatti Madách Trade Center irodaépületében található. A Madách Imre út a Rumbach Sebestyén utcától kezdve sétáló utca. Egy tájékoztató táblát fogsz látni Madách Trade Center felirattal, amely az A és a B épületben található irodák felé irányít. A mi termünk az A épületben van (ha a Deák tér felől érkezel, balra). Gyere be a kapun, és sétálj fel az első emeletre. A portaszolgálattal nem kell foglalkoznod. Az első emeleten egy üvegfal állja utad, az ajtó melletti jelzőtáblán a SabeeApp/The Pass Kft. (felülről a második) csengőjét nyomd meg, és beengedlek. A jobbra eső első ajtón gyere be. Arra kérlek, hogy ne késs el, ne zavard meg a képzést.

Megközelítés. A Belvárosban nehéz parkolni, ezért javaslom, hogy ha csak teheted, tömegközlekedéssel érkezz (esetleg tedd le a kocsit egy P+R parkolóban). A helyszín a Deák Ferenc téri metrótól kb. 500 méterre van, gyalog 6-7 perc sétával elérhető. Az Oktogon 1100 méterre (12 perc séta), a Teréz krt./Király u. villamosmegálló 800 méterre van (10 perc séta).

Ha mégis autóval érkezel, olvasd el a következő fülön, milyen parkolási lehetőségeid vannak.

Kérdés, kérés, probléma esetén ide írj: info@jachtnavigator.hu

Parkolás. Ha autóval érkezel, az alábbi lehetőségeid vannak parkolni:

1.) 1075 Budapest, Rumbach Sebestyén utca 8. parkoló, 0-24, 400 Ft/óra, a teljes költséged kb. 4000.- Ft lesz.

2.) 1075 Budapest, Rumbach Sebestyén utcában, szombaton ingyenes (kérdés, találsz-e helyet?).

3.) 1075 Budapest, Madách Imre út mélygarázs (a Rumbach Sebestyén utcáról nyílik), az irodaházunk mélygarázsa. Hajts le, a sorompónál a gombot megnyomva mondd be a személyzetnek, hogy a SabeeApp-hoz (A. ép. 1. emelet) jöttél, a fizetést ők fogják rendezni. Ha itt parkolsz, kérlek nekem add meg a rendszámodat, és nekem fizesd ki készpénzben a parkolást, én hó végén rendezem a számlát Sabee-App-pal. Egy kártyát adok, amivel ki tudsz hajtani. A parkols díja 350 Ft/óra, vagyis kb. 08:30-tól 18:30-ig 10 órát mér az óra, azaz a parkolás 3500.- Ft-ba kerül. A mélygarázs őrzött, nem lepi be a hó a kocsit.

Kávé, tea, víz és ebéd. A képzés során kb. 50 percenként 10 perc szünetet tartunk, kapsz kávét, teát és sima/buborékos ásványvizet. Ha hozol magaddal ebédet, beteheted a hűtőbe, a konyhában van mikró, megmelegítheted, és kényelmesen elfogyaszthatod. Ha a környékbeli bárokban, éttermekben, pizzázókban szeretnél ebédelni, számos lehetőség közül választhatsz a Gozsdu Udvar környékén. Ha akarsz, egyedül is ehetsz, de mehetünk együtt is, és ebéd közben beszélgetünk. A kávé, tea és víz grátisz, az ebéd önköltséges.

Kérdés, kérés, probléma esetén ide írj: info@jachtnavigator.hu

MARADTAK KÉRDÉSEID?

Ha nem sikerül a vizsgád (de tudnod kell, hogy eddig mindenkinek sikerült, mert nem nehéz), ingyen eljöhetsz egy másik képzésre, vagy csak a vizsgára. Egy pótvizsga ingyenes!

A VHF rádiós képzésen való részvételhez nem szükséges előképzettség, de alapfokú angol nyelv ismeret nagyon hasznos. Sőt kell.

Az alsó korhatár 16 év.

A számlát a befizetésed megérkezése után, szinte azonnal elküldjük neked. Ha bármi kérdésed van, nyugodtan válaszolhatsz a leveleinkre, vagy írj nekünk a info@jachtnavigator.hu email címre.

A VHF rádiós képzés díja 39,680.- Ft. A képzést a helyszínen készpénzben vagy a díjbekérő kiállítása után előre banki átutalással fizetheted ki.

  • Kedvezményezett bankja: FHB Bank
  • Kedvezményezett neve: Jachtnavigátor Bt.
  • Kedvezményezett címe: 1117 Budapest, Karinthy Frigyes út 5.
  • Kedvezményezett számlaszáma:
    • 18203291-06021463-40010018,
    • IBAN HU78 1820 3291 0602 1463 4001 0018
    • SWIFT: FHKB HU HB
  • Adószám: 20376916-2-43

A környező utcákban parkolhatsz, de ez drága és bizonytalan, hogy hol tudsz megállni. Javasoljuk, hogy állj be az irodaház mélygarázsába. A részletek: hamarosan….

A képzést a Madách térről induló Madách Imre út 13-14. szám alatt tartjuk, az első emeleten. Az emelet zárt, a csendőn a SabeeApp-ot kell keresni.

A VHF-rádió kezelő képzés és tréningen az elméleti anyag 5 óra, 2 órát gyakorolunk a szimulátoron, és a vizsga 1 óra hosszú. Ez az IYT előírása! Érkezés és regisztráció 08:30 – 08:50 között. Képzés 09:00 – 13:00 és 14:00 – 17:00 között, vizsga 17:00 – 18:00. Ebéd a közeli éttermek/sörözők/bárok valamelyikében 13:00 és 14:00 között.

Igen, az IYT International Boating and Sailing Passport program lehetőséget ad a diákoknak, hogy bármely qualifikált IYT partneriskolában folytathassák tanulmányaikat, akár modul szinten is.

A horvát vagy magyar hajózási hatóság, a Royal Yachting Association (RYA,  Yachting Australia (YA) vagy az American Sailing Association (ASA) kedvtelési célú képesítéseket ad ki. Az IYT is ilyeneket ad ki, de emellett professzionális képzéseket és képesítéseket is kínál – profi hajós oktatóktól. Az IYT az egyetlen, amelyik az egész világon biztosítja ezt a lehetőséget, több mint 50 országban 250 partneiskoláján keresztül. Egyetlen hasonló képző szerv sincs, amely ennyi helyen, ennyi különböző nyelven képez, és amelynek a képesítéseit ennyi nemzeti hatóság elfogadja.

Az IYT képesítéseket Horvátországban is elfogadják.

Az IYT (International Yacht training WorldWide) egy kanadai képző intézmény, az RYA a brit vitorlás szövetség, a Royal Yacht Association. Mivel nemzetközileg elfogadott egyezmény nincs a belvízi és tengeri kishajós képesítések szabályozására, az egyes országokban a hatóságok, a szakirányú szövetségek és képző intézmények a saját belátásuk alapján tartanak képzéseket és adnak ki képesítéseket.

Ezek azonban sok esetben nagyon hasonlítanak egymáshoz, így az IYT és az RYA képzési szintjei és képesítései is nagyon hasonlítanak egymáshoz. Például IYT Competent Crew ≈ RYA Competent Crew, IYT Bareboat Skipper ≈ RYA Day/Coastal Skipper, IYT Yachtmaster ≈ RYA Yachtmaster.

A különbség csupán annyi, hogy az RYA jellemzően az angliai közönségre fókuszál (néhány külföldi RYA-Centre kivételével), addig az IYT nemzetközi porondon mozog, és arra törekszik, hogy minél több országban működjenek partneriskolái. 2017-ben 54 országban 250 partneriskola működik.

Magyarországon a Jachtnavigátor Sailing Institute az egyetlen hivatalos IYT partneriskola.

Nem. A horvát és az IYT képesítések nem kompatibilisek.

Az IYT képzési szintek nem esnek egybe a horvát követelményekkel. Emiatt arra nincs lehetőség, hogy egy meglévő bármilyen képesítés alapján pusztán adminisztrációs eljárás során hasonló szintű IYT képesítést adjanak ki. Az IYT a követelmények meghatározásakor azonban figyelemmel van az egyes országokban már megszerzett korábbi képesítésekre, így ahol lehet, előképzettségnek elismeri ezeket. Az egyes IYT képesítések kiadásához meghatározott követelmények (hajózási gyakorlat) egyértelműek, tehát aki teljesíteni tudja ezeket, az részt vehet az egyes szintek vizsgáin. Amennyiben valaki rendelkezik a szükséges elméleti tudással, az nincs kötelezve a képzés elvégzésére (de ajánlott…), csak a vizsga letételére és a hajózási gyakorlat igazolására.

Minden IYT képesítés kiadásának feltétele, hogy a kérvényező regisztrálva legyen az IYT központi adatbázisában.

IYT HALLGATÓI REGISZTRÁCIÓ

Nincs rá szükség. Az IYT képesítések tengeri képesítések, melyek elismertetéséről az IYT a lehető legtöbb tengeri országban igyekszik gondoskodni, így a legtöbb országban – köztük Horvátországban is – elfogadják ezeket a képesítéseket.

Egyelőre az IYT és a magyar közelekedési hatóság között nincs kétoldalú megállapodás.

Igen, elfogadják!

Az IYT nem csak az oktatási és képzési rendszerét alakította ki zseniálisan, hanem arról is gondoskodik, hogy az 54 országban több mint 250 partneriskolájában képzett hallgatóknak kiadott képesítéseit a lehető legszélesebb körben, lehetőleg minél több ország hajózási/közlekedési hatóságaival, a chartercégekkel és a parti őrségekkel megismertesse és hivatalosan elfogadtassa. A hivatalos szervek (de tulajdonképpen bárki) ellenőrizheti a képesítések érvényességét és valódiságát, ha QR-kód olvasóval beszkenneli a kártyák hátoldalán található QR-kódot.

Így tett Horvátországban is, ahol a Tengerészeti Minisztérium hivatalosan elfogadja az IYT képesítéseit. A Horvátországban elfogadott tengeri kishajós képesítések listája itt ellenőrizhető.

 

Jachtnavigátor logó

JACHTNAVIGÁTOR
SAILING INSTITUTE

International Yacht Training WorldWide (Kanada) partneriskola

HTML Snippets Powered By : XYZScripts.com