Loading...
Jelenleg itt jár:»Árapály- és radartréning 2018. augusztus

Jó szkipper vagy? Ideje, hogy

JACHTKAPITÁNY

váljon belőled!

IYT YACHTMASTER COASTAL
TRÉNING ANGLIÁBAN
2018. AUG. 24 – SZEPT. 7.

Következő tréningek: 2019. június és szeptember

BEBIZTOSÍTOM A HELYEM MÉG AZ IDEI TRÉNINGEN!

TRÉNING AZ ANGOL-CSATORNÁBAN 12 MÉTERES ÁRAPÁLYBAN ÉS ŐRÜLT HAJÓFORGALOMBAN – ÉLESBEN!

BEVÁLLALOD?

 
  • A képzés nemzetközileg elfogadott képesítést ad.

    Horvátországban nagy respektje van. Nézd csak meg a horvát tengerészeti minisztérium által kiadott → listát, ami az elfogadott képesítéseket sorolja fel. A 15-16. oldalon találod.
  • Ezzel bejárhatod az Adriát, a Földközi-tenger parti vizeit, vagy akár a Karib-szigeteket is!

    A partoktól (azaz biztonságos kikötőtől) 60 mérföld távolságig hajózhatsz mérsékelt időjárási viszonyok között, éjjel-nappal.
  • Könnyedén továbbléphetsz a hosszújáratú (YM Offshore) és az óceáni (YM Ocean) jachtkapitányi szintre.

    A hosszújáratú képesítéssel 200 GT vitorlással a partoktól 150 tmf távolságig hajózhatsz, az óceáni pedig természetszerűleg korlátozás nélküli.
OK! NEKEM ENNYI IS ELÉG! HOL KELL JELENTKEZNI?

A TRÉNING ARRA KÉSZÍT FEL, HOGY TAPASZTALT
ÉS MAGABIZTOS JACHTKAPITÁNY VÁLJON BELŐLED!

 Ez a jachtkapitány képzés miért éppen
árapály- és radartréning?

  • A képzés nem kezdőknek szól.

    A résztvevőknek már rendelkezniük kell tengeri képesítéssel (IYT Bareboat Skipper, RYA Day Skipper, horvát C vagy B), valamint nem kevés gyakorlattal. A követelményeket lásd alább (ne aggódj, nem vészesek…).
  • Az adriaitól merőben szokatlan vizeken hajózunk.

    A tréning a La Manche csatornában (Angol-csatornán) zajlik, angol és francia kikötőket látogatunk meg.
  • Ezeken a vizeken jelentős az árapálymozgás.

    Itt megtanulhatod, amire az Adrián nincs lehetőséged: hogyan hajózunk árapályos tengeren. Angliában 5-6 méteres, a francia partokon 10-12 méteres az apály és a dagály vízszint különbsége. Ehhez helyenként 8-10 csomós árapályáramlás társul…
  • Az Angol-csatorna a világ egyik legforgalmasabb hajóútja.

    Ráadásul éjjel keresztezzük.Használnunk kell tehát a radart, az AIS-t, hogy biztonságosan hajózhassunk a teherhajók között. Ezen kívül a VHF rádión kapcsolatba is lépünk a hajókkal. Az Adrián erre sem nagyon van lehetőségünk.
  • Számos más tényezőt is számba kell venni.

    Az árapályon és a hajóforgalmon kívül a néha szeszélyes időjárásra, az áramlásokra és a homok-, vagy sziklazátonyokra is oda kell figyelni.
  • Intenzív tanulás.

    Az árapályszintek és áramlások számítása, a radar és a rádió használata, a navigáció, a kitérési szabályok alkalmazása sok új feladat a hallgatóknak. Emellett néha jókora óceáni hullámok vagy éppen sűrű köd járul, ami jelentős kihívások elé állítják az egész legénységet.

 Nézzük a részleteket!

BÁZIS-KIKÖTŐ

Haslar Marina, Gosport

Portsmouth

A Portsmouth melletti Gosportból, a híres Haslar Marinából indulunk. Itt áll Vendée Globe 2. helyezett Alex Thompson hajója, a Hugo Boss is!

CSATORNA-SZK.

Guersey és Jersey

St Peters Port & St Helier

A Nagy-Britanniához tartozó Csatorna-szigeteken két kikötőt, St. Peter’s Port-ot (Guernsey) és St Helier-t (Jersey) látogatjuk meg.

FRANCIA-ORSZÁG

St Malo és Cherbourg

Bretagne és Normandia

Franciaországban meglátogatjuk a középkori St Malót és Cherbourgot. Zsilipelés, rengeteg látnivaló, izgalmas és hangulatos helyszínek.

Portsmouth – Cowes (Isle of Wight) – [átkelés a La Manche-csatornán] – St. Peter Port (Guernsey) – St. Helier (Jersey) – St. Malo – Cherbourg – [átkelés a La Manche-csatornán] – Pool – Southampton – Portsmouth

Portsmouth – Cowes (Isle of Wight) – Solent – [átkelés a La Manche-csatornán] – Cherbourg – [átkelés a La Manche-csatornán] – Solent – Southampton – Portsmouth

Portsmouth – Cowes (Isle of Wight) – Solent – Southampton – Portsmouth

A végleges útvonalat az aktuális időjárás alakítja majd: a cél mindenképpen a Csatorna-szigetek és St. Malo, de rossz időben (30+ csomós szembeszél) nem hajózunk át az Angol-csatornán, csak kinézünk rá… A kikötők sorrendje változhat.

A felsorolt programok lehetőségek, nem egy társasutazás fix programpontjai. Hogy ezekből mi valósul meg, az időjárástól és a legénységtől függ. Egyhangú döntés esetén lehetnek közös kirándulások, de lehet egyéni is.

EZ FANTASZTIKUS! MEGYEK!

 MIT TANULNAK A LEENDŐ JACHTKAPITÁNYOK A TRÉNINGEN?

  • Árapályszintek kiszámítása

    A jelentős árapály mozgással érintett területeken a part közlében hajózva, illetve kikötéskor és induláskor táblázatok segítségével ki kell számolni, hogy milyen magasan áll a víz. Az angol parton 5-6 méter, a francia oldalon 10-12 méter az árapály ingadozása.
  • Árapályáramlások meghatározása.

    A vízszintingadozással együtt jár, hogy erős áramlások is kialakulnak, még a nyílt tengeren is. Az áramlások erősségét és irányát is megtanuljuk kiszámolni. Lényeges feladat, mert például az Alderney Race-en 8-10 csomós áramlások is kialakulnak. Ezzel szemben nem tudunk hajózni, ugyebár…
  • Horgonyzás és kikötés árapályos helyeken.

    A fentiekből következik, hogy előzetes számításokat kell végezni a hogonyzás és kikötés előtt: mettől meddig lehet egy kikötőbe bemenni vagy onnan elindulni?
  • Az Angol-csatorna a világ egyik legforgalmasabb hajóútja.

    Ráadásul éjjel keresztezzük. Megtanuljuk a radart és az AIS-t használni, hogy biztonságosan hajózhassunk a teherhajók között. Újra elő kell vennünk a kitérési szabályzatot (COLREG), mert a radart használó hajókra speciális szabályok is vonatkoznak!
  • Meteorológiai elemzések és navigáció.

    Az Angol-csatorna időjárása meglehetősen szeszélyes, tehát nagyon alaposan oda kell figyelni az időjárási előrejelzésekre. A partok tele vannak zátonyokkal, szűk átjárókkal, így a pontos vizuális navigációnak, a kalauzhajózásnak és a részletes útvonaltervezésnek is nagy jelentősége van.
  • Élesben rádiózunk.

    A Csatornában és a Solenten nagy a hajóforgalom, a biztonságos hajózás érdekében VHF-rádión bejelentkezünk és azonosítjuk magunkat, felhívjuk a hajók figyelmét a jelenlétünkre. Itt élesben rádiózunk!

Milyen képesítést kapnak?

A hallgatók Rövidjáratú vitorlás jachtkapitány (IYT YachtMaster Coastal Sail) képesítést kapnak.

A kártyán látható MCA logója azt jelenti, hogy a brit parti őrség (Maritime & Coastguard Agency) akkreditálta a képzést.

A képesítés tartalma: vitorlás kishajóval (max. 78 ft/24 m) partközeli hajózás a védett kikötőtől max. 60 tmf távolságig, éjjel és nappal, mérsékelt időjárási körülmények között.

Előkövetelmény: IYT BareBoat Skipper Sail vagy horvát B/C vagy magyar 12 tmf (III. o.) képesítés. Korhatár: 18 év

A kártya formátumú nemzetközi szinten elismert képesítés 5 éves érvényességű, online megújítása új képzést vagy vizsgát nem igényel, költsége 125 USD.

A kedvtelési célú kishajósok számára kiadott YachtMaster képesítés nem váltható át közvetlenül kereseti célú IYT Master of Yachts képesítésre!

Milyen követelményeknek kell megfelelniük a vizsgázóknak?

0 tmf
lehajózott távolság a tengeren
0 nap
gyakorlat a tengeren
0 óra
éjszakai őrszolgálat

Kiegészítés: a 30 nap tengeri szolgálati időből minimum 2 napot mint őrszolgálat vezető (watchleader) vagy mint szkipper kell teljesíteni, a vizsgát megelőzően. E követelmények egy részét a tréningen teljesítjük: kb. 350-400 tmf hajózás, 10 tengeren töltött nap, ebből mindenki 2-2 napot, mint őrszolgálat vezető teljesít,  és 6-8 óra éjszakai hajózás – nem is akárhol…!. A gyakorlat többi részét részben az előző képzések és tréningek során könyvelhetik el a hallgatók, más részét önálló hajózásaik során gyűjtik. A gyakorlat igazolása az IYT International Boating & Sailing Passportban történik, amit a hallgatók a képzési csomag részeként kapnak meg. Az IYT International Boating & Sailing Passport tanulmányi napló és mérföldgyűjtő hajónapló egyben.

MEGFELELEK A KÖVETELMÉNYEKNEK!

De ez még nem minden!

4 bónusz is jár a vizsgázóknak!

VHF-SRC rádiókezelő képesítés - Bónusz 1

Alapos VHF-rádió kezelő képzést és egy nemzetközileg elismert képesítést kapsz 39,680 Ft értékben.

A tréning során rendszeresen használjuk a VHF-rádiót, mert használnunk kell! A Csatorna-átkelés során számos teherhajó útvonalát keresztezzük, így a biztonságunk érdekében rádión felhívjuk őket és beszélünk az ügyeletes tiszttel. A kikötés előtt ugyancsak felhívjuk a marinákat. Minden résztvevő hallgatónak kell használni a rádiót!

A tréningen megtanuljuk a rádiózás elméleti kérdéseit, megismerjük a rádió műszaki felépítését, használatát és funkcióit. Bemutatom a speciális angol rádiós szakkifejezéseket, rádióeljárásokat – mindet, nem csak a vészhelyzeti protokolt -, és a normál protokolt gyakorloljuk, amikor megkeressük a közelben elhaladó hajókat. Itt minden hallgató élesben gyakorlolhatja a rádiózást! Extra: eddig minden tréningen hallottunk MAYDAY vészhívást…!

A vizsganapon a rádiózásból is levizsgázhatsz, így a YachtMaster képesítéssel együtt megkapod a IYT Marine Communication Master, VHF Short Range Certificate – SRC képesítésedet is.

  • Ez a bónusz egy egész napot spórol neked: egy szombati napod menne rá, ha parti oktatásra külön jönnél el. Ráadásul ezzel 39.680 forintot is megtakarítasz. Gyakorlatilag ajándékba kapod, ugyanis a hajón a 12 nap alatt bőven van időnk a rádióról is beszélni.

Három tankönyv 11,850 Ft értékben - Bónusz 2

Három tankönyvet is kapsz 11,850 Ft értékben.

A tréning fő témái az árapályhajózás és a radarhajózás, a kitérési szabályzat és a rádiózás. Mindegyik témában jelentős elméleti tudással kell rendelkezni, hogy a gyakorlatban is alkalmazni tudjuk. A négy témából háromnak az elméleti anyagát az alábbi könyveim tartalmazzák:

  • ÁRAPÁLY HAJÓZÁS
  • RADAR KÉZIKÖNYV
  • RÁDIÓZÁS A TENGEREN

Mindhárom könyvet megkapod még a tréning előtt, hogy felkészülhess belőle, és sikerrel tudjad a gyakorlatban alkalmazni. Ne ijedj meg, a könyvek nem ilyen vaskosak, mint ahogy az illusztráción láthatod!

  • Ez a bónusz 11.850 forintot megtakarítást jelent neked. Nem kell külön megvenned a könyveket. (Már megéri eljönni, nem?)

MIKOR INDUL A KÖVETKEZŐ TRÉNING?

2018. AUGUSZTUS 24.

2018. augusztus 24 – szeptember 7.

0
0
0
Days
0
0
Hrs
0
0
Min
0
0
Sec

MIBE KERÜL A TRÉNING?

Utasként

1495
  • Részvétel a túrán
  • A részvételt igazoló oklevél
  • Hajóbérlet
  • Kikötői díjak
  • Hajó üzemanyag

Tréning + vizsga

1698
  • Elméleti és gyakorlati képzés + vizsga
  • IYT Passport és IYT YachtMaster és VHF-SRC képesítés
  • Hajóbérlet
  • Kikötői díjak
  • Hajó üzemanyag

***

A hallgatók számára a tréning díja tartalmazza: fantasztikus élmények, elméleti és gyakorlati képzés (árapályhajózás, radar műszaki és kezelési ismeretek, COLREG, VHF-rádió kezelő képzés, útvonaltervezés, kalauzhajózás, part menti navigáció, meteorológia), IYT International Boating & Sailing Passport, vizsgadíj, 6 hétig érvényes ideiglenes IYT Yachtmaster Coastal Sail és VHF-SRC képesítés (amíg a végleges megérkezik Kanadából), IYT Yachtmaster Coastal Sail képesítés, IYT Marine Communication Master (VHF Short Range Certificate – SRC) képesítés, három könyv (Árapályhajózás, Radar kézikönyv és Rádiózás a tengeren, Jachtnavigátor Nautikai Kiadó), a hajóbérleti díj, kikötői díjak, a hajó üzemanyaga.

Az utasok számára a tréning díja tartalmazza: fantasztikus élmények, részvételt igazoló oklevél, a hajóbérleti díj, kikötői díjak, a hajó üzemanyaga. Az elméleti és gyakorlati képzésben természetesen részt vehetnek.

A tréning díja nem tartalmazza: utazás (repülő: BUD-LGW, vonat: Gatwick-Portsmouth, komp: Portsmouth-Gosport), élelmezés, belépőjegyek, kirándulások költsége (pl. busz), étkezés a parti éttermekben; a hajó letéti díjának 1/6-od része; a hajón opcionálisan bérelhető viharruha; ágynemű

RENDBEN. BEFEKTETEK A TANULÁSBA!

Nézd meg, mint mondanak a végzett
JACHTKAPITÁNYOK
a tréning után!

 

IYT Hallgatói regisztráció

Mielőtt jelentkezel a képzésre (de lehet utána is), be kell magad regisztrálnod az IYT központi adatbázisába. A regisztrációhoz segítséget nyújt ez a melléklet. (A zöld gomb másik ablakot nyit, ha végeztél a regisztrációval, gyere vissza ide, és a jelentkezési űrlapban add meg a hallgatói azonosító számodat (IYT ID). A zöld gombbal az IYT regisztrációs oldalára jutsz. Itt először zárd be az “IYT Message” pop-up-ot, utána kezdheted kitölteni a regisztrációs űrlapot.)

A regisztrációt követően e-mailben kapott hallgatói azonosító szám (IYT ID) alapján azonosítjuk a hallgatókat és az itt megadott adatok szerepelnek majd a hallgatók IYT képesítése(i)n. A hallgatók IYT oktatási naplót (IYT International Boating and Sailing Passport) kapnak, amiben az elvégzett képzést a hivatalos Gold Seallel igazoljuk.

ITT REGISZTRÁLJ AZ IYT HIVATALOS OLDALÁN!

Jelentkezés a képzésre

1.) Az alábbi űrlapon töltsd ki az adataidat (név, telefonszám, e-mail, számlázási- és postacím, fizetési mód választás).

2.) Az európai Általános Adatvédelmi Rendelet (EU General Data Protection Regulation, GDPR) rendelkezéseinek megfelelően pipáld be a jelölőnégyzeteket. Az adataidat csak a jelentkezéssel kapcsolatban kezeljük, hírlevelet csak akkor kapsz, ha külön feliratkozol. AZ ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓT ITT TALÁLOD.

3.) Megnyomod a “Jelentkezem a Jachtkapitány tréningre” zöld nyomógombot.

Ezzel jelentkezel az adott időponton megrendezésre kerülő tréningre, s nyilatkozol arról, hogy a képzésre vonatkozó információkat, a képzésen való részvétel feltételeit megértetted. A gomb megnyomásával a képzésre vonatkozóan felnőttképzési szerződést kötsz a Jachtnavigátor Bt-vel. Szerződésközés előtt olvasd el az alábbi tájékoztatókat:

1.) A cégadatokat itt találod.

2.) A vonatkozó törvény szerinti Adatkezelési útmutató.

3.) Általános szerződési feltételek (ÁSZF).

4.) Képzési szerződés minta.

A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, mely fizetési kötelezettséggel jár, és amelyre az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény 5. és 6. §-ában foglaltak irányadóak. A szerződés a távollevők között kötött szerződésekről szóló 1999. (II.5.) Kormányrendelet hatálya alá tartozik.

Elállási jog. Az elektronikus úton leadott megrendelések esetén a megrendelő 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől a szolgáltatás megkezdése előtt. Olvasd el a Fogyasztói tájékoztatót az elállásról. Elállási szándékodat írásban, e-mailben jelezd az info@jachtnavigator.hu címen! Az Elállási nyilatkozat mintát itt találod. A képzés kezdete után a fogyasztó nem jogosult a 14 munkanapos elállási illetve szerződésfelmondási jogával élni.

A jelentkezést követően három e-mailt kapsz:

1.) Azonnal: a visszaigazoló e-mailben elfogadom a jelentkezésed, s megtalálod benne a letölthető e-számla vagy a díjbekérő linkjét is. Ha on-line fizettél, az e-számlát kapod meg, ha előreutalással fizetsz, akkor először díjbekérőt kapsz, majd amikor beérkezett az utalásod, automatikusan megkapod az e-számlát.

2.) 10 perccel később: A képzési szerződést is e-mailben kapod meg, a Felek (a Képző Intézmény és a Hallgató) adataival. Bár a fentiek alapján a megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, úgy tartom korrektnek, ha jogász által jóváhagyott részletes szövegben tisztázzuk a Felek jogait és kötelezettségeit, valamint azt, hogy a Képző Intézmény pontosan mit ad a Hallgatónak a képzési díj fejében. A szerződés mintaszövegét itt olvashatod.

3.) Egy következő levélben a tréninggel kapcsolatos minden részletet elmondok. A repülőjegyet  minden résztvevő önállóan veszi meg, lehetőleg azonnal, hogy együtt utazzunk, legyen hely, és a repjegy is olcsóbb így.

A tréning előtt e-mailben és telefonon tartjuk a kapcsoltot, hogy az utazás zökkenőmentes legyen. Javaslom, hogy az utazás előtt a legénység egy rövid megbeszélésre gyűljön össze, és ismerkedjenek meg.

Fizetés, számla

A tréninget két részletben fizetheted magyar forintban. Az  50% előleg a jelentkezéssel együtt fizetendő, ezzel foglalod le a helyed a hajón. Fizetés bankkártyával (Barionon keresztül), PayPallal és előre átutalással. A második részletet az indulás előtt 6 héttel kell kifizetned az előleghez hasonlóan de készpénzes fizetése egyedi megállapodással lehetséges. Ha átutalással fizetsz, először egy díjbekérőt kapsz e-mailben, majd amint beérkezett a pénz a számlánkra, e-mailben megkapod az e-számlát is. A számlát a rendszer automatikusan készíti, így csak elektronikus számlát áll módunkban kibocsátani. Ha cégnévre szeretnéd a képzést elszámolni, az alábbi űrlap kitöltésekor add meg a cégnevet, és a cég számlázási címét.

Utazás

Angliába az EasyJet járatával utazunk, mert London-Gatwick repülőterén száll le, és onnan is indul vissza. Gatwickről közvetlen vonat indul Portsmouthba. Ha nem kapunk helyet az EasyJet járatára, vagy kedvezőtlen időpontokban indul, más járatokat is igánybe vehetünk, de ezek más repterekre járnak, és ez plusz transzfert (és persze költséget) jelentenek. A repjegy kb. 45,000 – 60,000 Ft. Ne feledd, hogy max. 20 kg-os csomagot is fel kell adni, ami növeli a jegy árát.

Gatwickről közvetlen vonat indul Portsmouthba. Néha előfordul, hogy át kell szállni, vagy sztrájk miatt egy szakaszon buszozni kell. A retúr vonatjegy ára 15 £/fő, azaz kb. 5,300 Ft, ha csoportosan vesszük meg.

A vonat a Portsmouth-i kikötőben áll meg, közvetlenül innen indul a komp, ami átvisz a folyótorkolat túloldalára, Gosportba. A Haslar Marina kb 200 méterre található, tehát csak ennyit kell cipekedni. A retúr kompjegy ára 3,5 £, azaz 1230 Ft. Ha az utolsó napon szeretnéd megnézni a Portsmouth Historical Dockyard múzeumait (lásd az “Egyéb költségek” lenyílót is!) még egy retúr jegyet kell venni, kivéve, ha online előre megveszed a jegyed, mert abban a múzeumok között közlekedő hajójegye is benne van.

Egyéb költségek

Letét. A hajó biztonsági letét összege 1500 £, ebből a legénység 230 £-ot (vagy 260 €) fizet fejenként, a kapitány 350 £-ot (400 €). A letét összegét a tréning végeztével mindenki visszakapja.

Élelmezés. Az egyéb költségek között a legnagyobb tétel az élelmezés. Ez azért külön tétel, mert a legénység együttes döntésével vásárolunk élelmiszert. A tapasztalatok szerint az úton az élelmezési költség kb. 100-130 £/fő úgy, hogy a kapitányt is a legénység látja el a hajón. A hajókasszát indulás előtt összedobja a legénység.

Étkezés a parton. Ezt a tételt nem lehet megbecsülni. Szoktunk együtt is enni, és persze a szabad programban mindenki maga dönti el, hogy eszik egy parti étteremben vagy csak egy sört iszik egy pubban. A cowesi The Anchor Inn-ben (élő zene mellett) egy vacsoráért 90 £-ot fizettünk hatan. Egy sör 2-3 £.

Kirándulás, múzeum. A tervezett programban számos lehetőség van kirándulni: Portsmouth Historical Dockyard = 35 £ (online 20% kedvezmény, egy évig érvényes!, benne számos kiállítóhellyel, mint a HMS Victory 1805, HMS Mary Rose 1545, HMS Warrior 1860, National Museum of the Royal Navy, Royal Navy Submarine Museum Gosportban a Haslar Marina mellett, ráadásul ebben benne van a hajójegy Portsouthba, és még sok más…), Cherbourg La Cité de la Mer (Titanic Musem, Submarine Museum – La Redoutable atomtengeralattjáró 1968, és más kiállítások) = 15 €, Jersey Durell Állatkert (+ buszjegy 3£) = 16 £, St. Malóból kirándulás Mont Saint Michel apátságba (busszal) = 20-25 €.

Kérdés, kérés, probléma esetén ide írj: info@jachtnavigator.hu

MARADTAK KÉRDÉSEID?

A vizsgalapok kiértékelése után kapott eredmény és a szóbeli vizsga eredményének összege adja meg, hogy a vizsgázó sikeres volt-e vagy sem. Az írásos tesztnek 75%-os eredményűnek kell lenni, a szóbelin megfelelt eredményt kell elérni. A sikeres vizsgázók számára az iskola rendeli meg a képesytéseket az IYT-tól.

A kanadai központ küldi meg az iskolának vagy közvetlenül a hallgatóknak a képesítést.

A vizsgázók két képesítést kapnak:

  • IYT YachtMaster Coastal (Rövidjáratú jachtkapitány) képesítés. A képesítés kártya formátumú.

A képesítés tartalma: hajózás vitorlás kishajóval (max. 79ft/24 m) partközeli hajózás a védett kikötőtől max. 60 tmf távolságig, éjjel és nappal, mérsékelt időjárási körülmények között. A kedvtelési célú kishajósok számára kiadott YachtMaster képesítés azonban nem kereseti célú képesítés, és nem váltható át közvetlenül kereseti célú IYT Master od Yachts képesítésre!

  • IYT Marine Communication Master, VHF Short Range Certificate – SRC (VHF-rádió kezelő) képesítés.  A képesítés kártya formátumú.

A képesítés tartalma: VHF-rádió kezelés a GMDSS A1 körzetben hajózó hajókon.

A képzés nem kezdőknek szól. A résztvevőknek már rendelkezniük kell valamilyen tengeri képesítéssel (pl. IYT Bareboat Skipper, RYA Day Skipper, horvát B/C, magyar 12 tmf – III.o.), valamint nem kevés gyakorlattal. A vizsga letételéhez leglább 800 tmf lehajózott távolságot kell igazolni (ebből kb. 350-400 tmf-et hajózunk a tréningen), valamint 30 nap hajózást (ebből 10 nap maga a tréning) és 12 óra hajózást éjjel (ebből a tréningen kb. 6-8 órát teljesítünk). A hallgatók felváltva látják el az őrszolgálat vezető feladatát, így teljesül az a követelmény is, hogy mindenkinek minimum 2 napot mint őrszolgálat vezető vagy szkipper kell hajózzon. A követelményeknek a YachtMaster vizsga előtt kell teljesülni, tehát olyan hallgatók vizsgázhatnak, akik már rendelkeznek legalább 400-500 tmf gyakorlattal és 20 nap hajózási idővel (amit korábbi tréningeken, vagy önálló hajózás során teljesítettek). A gyakorlatot az IYT International Boating & Sailing Passport (ezt a hallgatók a képzési csomagban megkapják) hajónaplójában kell igazolni. A korábbi hajózási idők visszamenőleg is bejegyezhetők.

Az árapályszintek és áramlások számítása, a radar és a rádió használata, a navigáció, a kitérési szabályok alkalmazása sok új feladat a hallgatóknak. Emellett néha jókora óceáni hullámok vagy éppen sűrű köd járul, ami jelentős kihívások elé állítják az egész legénységet.

Az utasoknak, akik nem vizsgáznak, csak a mérföldgyűjtés, a tapasztalat vagy a kaland kedvéért jönnek, természetesen ezeknek a követelményeknek nem kell megfelelniük, azonban tudniuk kell, hogy a hajózási területen még nyáron is előfordulhat rossz idő, hűvös vagy eső, erős szél és hullámzás. Az átkelés során nincs módunk megállni. A tréning programját és az útvonalat az időjárásnak megfelelően alakítjuk, hogy minden körülmények között biztonságosan hajózhassunk. Azonban arra nincs mód, hogy az esetleges kellemetlenségek miatt (hűvös idő, eső vagy tengeri betegség) eltérjünk a meghatározott programtól. A programban azoknak is részt kell venni, akik nem vizsgáznak!

A vizsgára az utolsó előtti napon kerül sor Gosportban.

A YachtMaster vizsga írásos teszt, majd Gosportban a helyi vizsgáztató előtt kell szóbeli válaszokat adni angolul az árapályhajózás és a radarnavigáció, valamint a kitérési szabályzat témakörében. Segítünk annak, aki kevésbé jól tud angolul.

A VHF-rádiózás írásos teszt, gyakorlati vizsga nincs, a hallgatók az út során végzett gyakorlatok során mutatják be az elsajátított képességeiket.

Az Árapály- és radartréningen (jachtkapitány tréningen) az alábbi témákat tanuljuk részletesen:

  • az árapály jellemzői: árapály mozgás oka, árapály típusok, árapályszintek, árapályáramlás
  • az árapályszintek és az áramlás kiszámításának módszerei
  • a radar felépítése
  • a radar funkciói
  • a radar használata a navigációban és az összeütközés-elhárításban
  • a VHF-rádió felépítése
  • a VHF-rádió funkciói
  • a VHF-rádió használata
  • a rádiózás nemzetközi szabályai
  • a rádiózás nyelve
  • rádiós eljárások
  • tengeri kitérési szabályzat, különös tekintettel a radarral felszerelt hajókra
  • part menti navigáció (vizuális és elektronikus)
  • kalauzhajózás
  • térképi munka
  • logisztika
  • útvonaltervezés
  • hajózási angol
  • meteorológia
  • COLREG (különös tekintettel a radarral történő hajózás szabályaira)

A Jachtkapitány tréningek díjáról az aktuális ajánlat tájékoztat. A díjba az elméleti és gyakorlati képzés, az IYT International Boating & Sailing Passport, a vizsgadíj és a képesítés díja, valamint a hajóbérlet, a hajó üzemanyaga és a kikötői díjak tartoznak. Továbbá a bónuszok!

A díjat forintban, on-line vagy átutalással tudod kifizetni. A befizetésedről e-számlát kapsz!

Az extra költségek: utazás, élelmezés, letét és a parti kirándulások. Az utazást magad intézed (de segítséget nyújtunk). A hajópénztárat és a letétet angol fontban és/vagy euróban dobjuk össze a hajón, vagyis kell készpénzt hoznod. A repjegy kb. 40,000 – 60,000 Ft (attól függően, hogy mikor és hol veszed meg), a vonat oda-vissza kb. 15 £, a kompjegy 3,50 £. Az élelmezésre nagyjából 100-135 £-ot (110-150 €) számolj, a letétre 230 £-ot (vagy 260 €) kell félre tegyél.

Ne feledd, a tréningen résztvevő vizsgázók 4 bónuszt is kapnak 51,530 Ft értékben: VHF-rádiós képzést és képesítést és három könyvet az árapályhajózásról, a radarnavigációról és a VHF-rádiózásról!

2018-ben kétszer tartunk Jachtkapitány tréninget:

2018. június 7-18., Anglia (Portsmouth – Falmouth) KOPÁR ISTVÁN szurkolói túra
2018. augusztus 24 – szeptember 6., Anglia (Portsmouth – Cherbourg – Csatorna-szgk., – St Malo – Portsmouth)

Igen, az IYT International Boating and Sailing Passport program lehetőséget ad a diákoknak, hogy bármely qualifikált IYT partneriskolában folytathassák tanulmányaikat, akár modul szinten is.

A horvát vagy magyar hajózási hatóság, a Royal Yachting Association (RYA,  Yachting Australia (YA) vagy az American Sailing Association (ASA) kedvtelési célú képesítéseket ad ki. Az IYT is ilyeneket ad ki, de emellett professzionális képzéseket és képesítéseket is kínál – profi hajós oktatóktól. Az IYT az egyetlen, amelyik az egész világon biztosítja ezt a lehetőséget, több mint 50 országban 250 partneiskoláján keresztül. Egyetlen hasonló képző szerv sincs, amely ennyi helyen, ennyi különböző nyelven képez, és amelynek a képesítéseit ennyi nemzeti hatóság elfogadja.

Az IYT képesítéseket Horvátországban is elfogadják.

Az IYT (International Yacht training WorldWide) egy kanadai képző intézmény, az RYA a brit vitorlás szövetség, a Royal Yacht Association. Mivel nemzetközileg elfogadott egyezmény nincs a belvízi és tengeri kishajós képesítések szabályozására, az egyes országokban a hatóságok, a szakirányú szövetségek és képző intézmények a saját belátásuk alapján tartanak képzéseket és adnak ki képesítéseket.

Ezek azonban sok esetben nagyon hasonlítanak egymáshoz, így az IYT és az RYA képzési szintjei és képesítései is nagyon hasonlítanak egymáshoz. Például IYT Competent Crew ≈ RYA Competent Crew, IYT Bareboat Skipper ≈ RYA Day/Coastal Skipper, IYT Yachtmaster ≈ RYA Yachtmaster.

A különbség csupán annyi, hogy az RYA jellemzően az angliai közönségre fókuszál (néhány külföldi RYA-Centre kivételével), addig az IYT nemzetközi porondon mozog, és arra törekszik, hogy minél több országban működjenek partneriskolái. 2017-ben 54 országban 250 partneriskola működik.

Magyarországon a Jachtnavigátor Sailing Institute az egyetlen hivatalos IYT partneriskola.

Nem. A horvát és az IYT képesítések nem kompatibilisek.

Az IYT képzési szintek nem esnek egybe a horvát követelményekkel. Emiatt arra nincs lehetőség, hogy egy meglévő bármilyen képesítés alapján pusztán adminisztrációs eljárás során hasonló szintű IYT képesítést adjanak ki. Az IYT a követelmények meghatározásakor azonban figyelemmel van az egyes országokban már megszerzett korábbi képesítésekre, így ahol lehet, előképzettségnek elismeri ezeket. Az egyes IYT képesítések kiadásához meghatározott követelmények (hajózási gyakorlat) egyértelműek, tehát aki teljesíteni tudja ezeket, az részt vehet az egyes szintek vizsgáin. Amennyiben valaki rendelkezik a szükséges elméleti tudással, az nincs kötelezve a képzés elvégzésére (de ajánlott…), csak a vizsga letételére és a hajózási gyakorlat igazolására.

Minden IYT képesítés kiadásának feltétele, hogy a kérvényező regisztrálva legyen az IYT központi adatbázisában.

IYT HALLGATÓI REGISZTRÁCIÓ

Nincs rá szükség. Az IYT képesítések tengeri képesítések, melyek elismertetéséről az IYT a lehető legtöbb tengeri országban igyekszik gondoskodni, így a legtöbb országban – köztük Horvátországban is – elfogadják ezeket a képesítéseket.

Egyelőre az IYT és a magyar közelekedési hatóság között nincs kétoldalú megállapodás.

Igen, elfogadják!

Az IYT nem csak az oktatási és képzési rendszerét alakította ki zseniálisan, hanem arról is gondoskodik, hogy az 54 országban több mint 250 partneriskolájában képzett hallgatóknak kiadott képesítéseit a lehető legszélesebb körben, lehetőleg minél több ország hajózási/közlekedési hatóságaival, a chartercégekkel és a parti őrségekkel megismertesse és hivatalosan elfogadtassa. A hivatalos szervek (de tulajdonképpen bárki) ellenőrizheti a képesítések érvényességét és valódiságát, ha QR-kód olvasóval beszkenneli a kártyák hátoldalán található QR-kódot.

Így tett Horvátországban is, ahol a Tengerészeti Minisztérium hivatalosan elfogadja az IYT képesítéseit. A Horvátországban elfogadott tengeri kishajós képesítések listája itt ellenőrizhető.

 

HTML Snippets Powered By : XYZScripts.com