A Jachtkapitány tréningen megtanulod mindazt,
amire az Adrián nincsen lehetőséged.

IYT Rövidjáratú vitorlás jachtkapitány
(IYT YachtMaster Coastal – Sail)
A tréning a magasabb szintű,
„Jachtkapitány” képzések első lépcsője.

 
  • Nemzetközileg elfogadott képesítést ad.

    Horvátországban nagy respektje van. Nézd csak meg a horvát tengerészeti minisztérium által kiadott → listát, ami az elfogadott képesítéseket sorolja fel. A 15-16. oldalon találod.
  • Ezzel bejárhatod az Adriát, a Földközi-tenger parti vizeit, vagy akár a Karib-szigeteket is!

    A partoktól (azaz biztonságos kikötőtől) 60 mérföld távolságig hajózhatsz mérsékelt időjárási viszonyok között, éjjel-nappal.
  • Könnyedén továbbléphetsz a hosszújáratú (YM Offshore) és az óceáni (YM Ocean) jachtkapitányi szintre.

    A hosszújáratú képesítéssel 200 GT vitorlással a partoktól 150 tmf távolságig hajózhatsz, az óceáni pedig természetszerűleg korlátozás nélküli.

A TRÉNING ARRA KÉSZÍT FEL, HOGY TAPASZTALT
ÉS MAGABIZTOS JACHTKAPITÁNY VÁLJON BELŐLED!

 Ez a jachtkapitány képzés miért éppen
árapály- és radarténing?

  • A képzés nem kezdőknek szól.

    A résztvevőknek már rendelkezniük kell tengeri képesítéssel (IYT Bareboat Skipper, RYA Day Skipper, horvát C vagy B), valamint nem kevés gyakorlattal. A követelményeket lásd alább (ne aggódj, nem vészesek…).
  • Az adriaitól merőben szokatlan vizeken hajózunk.

    A tréning a La Manche csatornában (Angol-csatornán) zajlik, angol és francia kikötőket látogatunk meg.
  • Ezeken a vizeken jelentős az árapálymozgás.

    Itt megtanulhatod, amire az Adrián nincs lehetőséged: hogyan hajózunk árapályos tengeren. Angliában 5-6 méteres, a francia partokon 10-12 méteres az apály és a dagály vízszint különbsége. Ehhez helyenként 8-10 csomós árapályáramlás társul…
  • Az Angol-csatorna a világ egyik legforgalmasabb hajóútja.

    Ráadásul éjjel keresztezzük.Használnunk kell tehát a radart, az AIS-t, hogy biztonságosan hajózhassunk a teherhajók között. Ezen kívül a VHF rádión kapcsolatba is lépünk a hajókkal. Az Adrián erre sem nagyon van lehetőségünk.
  • Számos más tényezőt is számba kell venni.

    Az árapályon és a hajóforgalmon kívül a néha szeszélyes időjárásra, az áramlásokra és a homok-, vagy sziklazátonyokra is oda kell figyelni.
  • Intenzív tanulás.

    Az árapályszintek és áramlások számítása, a radar és a rádió használata, a navigáció, a kitérési szabályok alkalmazása sok új feladat a hallgatóknak. Emellett néha jókora óceáni hullámok vagy éppen sűrű köd járul, ami jelentős kihívások elé állítják az egész legénységet.

 Nézzük a részleteket!

BÁZIS-KIKÖTŐ

Haslar Marina, Gosport

Portsmouth

A Portsmouth melletti Gosportból, a híres Haslar Marinából indulunk. Itt áll az idei Vendée Globe szóló földkerülő versenyen 2. helyezett Alex Thompson hajója, a Hugo Boss is!

CSATORNA-SZK.

Guersey és Jersey

St Peters Port & St Helier

A Nagybritanniához tartozó Csatorna-szigeteken két kikötőben állunk meg: St Peters Port (Guernsey) és St Helier (Jersey).

FRANCIA-ORSZÁG

St Malo és Cherbourg

Bretagne és Normandia

Franciaországban meglátogatjuk a középkori St Malót és Cherbourgot. Zsilipelés, rengeteg látnivaló, izgalmas és hangulatos helyszínek.

Portsmouth – Cowes (Isle of Wight) – [átkelés a La Manche-csatornán] – St. Peter Port (Guernsey) – St. Helier (Jersey) – St. Malo – Cherbourg – [átkelés a La Manche-csatornán] – Portsmouth

Portsmouth – Cowes (Isle of Wight) – Solent – [átkelés a La Manche-csatornán] – Cherbourg – [átkelés a La Manche-csatornán] – Solent – Portsmouth

Portsmouth – Cowes (Isle of Wight) – Solent – Portsmouth

A végleges útvonalat az aktuális időjárás alakítja majd: a cél mindenképpen a Csatorna-szigetek és St. Malo, de rossz időben (30+ csomós szembeszél) nem hajózunk át az Angol-csatornán, csak kinézünk rá… A kikötők sorrendje változhat.

 MIT TANULNAK A LEENDŐ JACHTKAPITÁNYOK A TRÉNINGEN?

  • Árapályszintek kiszámítása

    A jelentős árapály mozgással érintett területeken a part közlében hajózva, illetve kikötéskor és induláskor táblázatok segítségével ki kell számolni, hogy milyen magasan áll a víz. Az angol parton 5-6 méter, a francia oldalon 10-12 méter az árapály ingadozása.
  • Árapályáramlások meghatározása.

    A vízszintingadozással együtt jár, hogy erős áramlások is kialakulnak, még a nyílt tengeren is. Az áramlások erősségét és irányát is megtanuljuk kiszámolni. Lényeges feladat, mert például az Alderney Race-en 8-10 csomós áramlások is kialakulnak. Ezzel szemben nem tudunk hajózni, ugyebár…
  • Horgonyzás és kikötés árapályos helyeken.

    A fentiekből következik, hogy előzetes számításokat kell végezni a hogonyzás és kikötés előtt: mettől meddig lehet egy kikötőbe bemenni vagy onnan elindulni?
  • Az Angol-csatorna a világ egyik legforgalmasabb hajóútja.

    Ráadásul éjjel keresztezzük. Megtanuljuk a radart és az AIS-t használni, hogy biztonságosan hajózhassunk a teherhajók között. Újra elő kell vennünk a kitérési szabályzatot (COLREG), mert a radart használó hajókra speciális szabályok is vonatkoznak!
  • Meteorológiai elemzések és navigáció.

    Az Angol-csatorna időjárása meglehetősen szeszélyes, tehát nagyon alaposan oda kell figyelni az időjárási előrejelzésekre. A partok tele vannak zátonyokkal, szűk átjárókkal, így a pontos vizuális navigációnak, a kalauzhajózásnak és a részletes útvoanltervezésnek is nagy jelentősége van.
  • Élesben rádiózunk.

    A Csatornában és a Solenten nagy a hajóforgalom, a biztonságos hajózás érdekében VHF-rádión bejelentkezünk és azonosítjuk magunkat, felhívjuk a hajók figyelmét a jelenlétünkre. Itt élesben rádiózunk!

A képesítés

IYT YachtMaster Coastal

A hallgatók Rövidjáratú vitorlás jachtkapitány (IYT YachtMaster Coastal Sail) képesítést kapnak.

A képesítés tartalma: vitorlás kishajóval (max. 24 m) partközeli hajózás a védett kikötőtől max. 60 tmf távolságig, éjjel és nappal, mérsékelt időjárási körülmények között.

A kedvtelési célú kishajósok számára kiadott YachtMaster képesítés nem váltható át közvetlenül kereseti célú IYT Master of Yachts képesítésre!

Milyen követelményeknek kell megfelelniük a vizsgázóknak?

0 tmf
lehajózott távolság a tengeren
0 nap
gyakorlat a tengeren
0 óra
éjszakai őrszolgálat

E követelmények egy részét a tréningen teljesítjük: kb. 350 tmf hajózás, 11 tengeren töltött nap és 6-8 óra éjszakai hajózás – nem is akárhol…!. A gyakorlat többi részét részben az előző képzések és tréningek során könyvelhetik el a hallgatók, más részét önálló hajózásaik során gyűjtik.

De ez még nem minden! 4 bónusz is jár a vizsgázóknak,
51,530 forint értékben!

VHF-SRC rádiókezelő képesítés - Bónusz 1

Alapos VHF-rádió kezelő képzést és egy nemzetközileg elismert képesítést kapsz 39,680 Ft értékben.

A tréning során rendszeresen használjuk a VHF-rádiót, mert használnunk kell! A Csatorna-átkelés során számos teherhajó útvonalát keresztezzük, így a biztonságunk érdekében rádión felhívjuk őket és beszélünk az ügyeletes tiszttel. A kikötés előtt ugyancsak felhívjuk a marinákat. Minden résztvevő hallgatónak kell használni a rádiót!

A tréningen megtanuljuk a rádiózás elméleti kérdéseit, megismerjük a rádió műszaki felépítését, használatát és funkcióit. Bemutatom a speciális angol rádiós szakkifejezéseket, rádióeljárásokat – mindet, nem csak a vészhelyzeti protokolt -, és a normál protokolt gyakorloljuk, amikor megkeressük a közelben elhaladó hajókat. Itt minden hallgató élesben gyakorlolhatja a rádiózást!

A vizsganapon a rádiózásból is levizsgázhatsz, így a YachtMaster képesítéssel együtt megkapod a IYT VHF-SRC Radio Operators Certificate képesítésedet is.

  • Ez a bónusz egy egész napot spórol neked: egy szombati napod menne rá, ha parti oktatásra külön jönnél el. Ráadásul ezzel 39.680 forintot is megtakarítasz. Gyakorlatilag ajándékba kapod, ugyanis a hajón a 12 nap alatt bőven van időnk a rádióról is beszélni.

Három tankönyv 11,850 Ft értékben - Bónusz 2

Három tankönyvet is kapsz 11,850 Ft értékben.

A tréning fő témái az árapályhajózás és a radarhajózás, a kitérési szabályzat és a rádiózás. Mindegyik témában jelentős elméleti tudással kell rendelkezni, hogy a gyakorlatban is alkalmazni tudjuk. A négy témából háromnak az elméleti anyagát az alábbi könyveim tartalmazzák:

  • ÁRAPÁLY HAJÓZÁS
  • RADAR KÉZIKÖNYV
  • RÁDIÓZÁS A TENGEREN

Mindhárom könyvet megkapod még a tréning előtt, hogy felkészülhess belőle, és sikerrel tudjad a gyakorlatban alkalmazni. Ne ijedj meg, a könyvek nem ilyen vaskosak, mint ahogy az illusztráción láthatod!

  • Ez a bónusz 11.850 forintot megtakarítást jelent neked. Nem kell külön megvenned a könyveket. (Már megéri eljönni, nem?)

 MIKOR INDUL A KÖVETKEZŐ TRÉNING?

YMC2017/2

***

2017. szeptember 5-17.

Már csak 3 hely szabad!

***

Mibe kerül a tréning?

Csak tréning

1200
  • Részvétel a hajós túrán
  • A részvételt igazoló oklevél
  • Hajóbérlet
  • Kikötői díjak
  • Hajó üzemanyag

Tréning + vizsga

1350
  • Elméleti és gyakorlati képzés + vizsga
  • IYT Passport és képesítés
  • Hajóbérlet
  • Kikötői díjak
  • Hajó üzemanyag

***

Meggyőztelek? Eljössz?

Töltsd ki az alábbi űrlapot, mert már csak ennyi idő van indulásig:
0
0
0
Days
0
0
Hrs
0
0
Min
0
0
Sec

Foglalj helyet a tréningre. [Nagy kalandban lesz részed...!]

1. lépés: add meg az elérhetőséged, és tájékoztatlak a részletekről! Jelöld be, melyik tréningre jönnél és választhatsz kabint is.

2. lépés: válaszképpen küldöm a részletes ismertetőt. Olvasd el, és utána beszélünk!

Kérlek, add meg a vezetékneved!
Kérlek, add meg a keresztneved!
Kérlek, add meg az e-mail címed! Enélkül nem tudom elküldeni a részletes tájékoztatót!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérlek válaszd ki, melyik tréningre szeretnél jönni!

Érdeklődésed nem jár kötelezettségekkel! (De siess, mert fogynak a helyek a hajón...!)