A Bérhajó szkipper tréningen mindazt megtanulod,
amire egy önálló hajózás során szükséged van.

IYT vitorlás bérhajó szkipper
(IYT BareBoat Skipper – Sail)


Ez az alapszintű vitorlás képzés nagyjából megfelel a magyar 12 mérföldes, vagy az RYA Day Skipper képzésnek. A horvát “B” képzés viszont ettől alaposan elmarad…

  • Nemzetközileg elfogadott képesítést ad.

    Horvátországban nagy respektje van. Nézd csak meg a horvát tengerészeti minisztérium által kiadott → listát, ami az elfogadott képesítéseket sorolja fel. A 15-16. oldalon találod.
  • Ezzel bejárhatod az Adria, vagy a Földközi-tenger parti vizeit!

    A partoktól (azaz biztonságos kikötőtől) 20 mérföld távolságig hajózhatsz kedvező időjárási viszonyok között, a nappali órákban.
  • Innen már továbbléphetsz a rövidjáratú (YM Coastal) jachtkapitányi szintre.

    A rövidjáratú képesítéssel 100 GT vitorlással a biztonságos kikötőtől 60 tmf távolságig hajózhatsz mérsékelt időjárási körülmények között, éjjel is.

A TRÉNING ARRA KÉSZÍT FEL, HOGY ÖNÁLLÓAN TUDJÁL HAJÓZNI!

 A képzésnek miért
bérhajó szkipper tréning a neve?

  • A képzés nem a teljesen kezdőknek szól.

    A résztvevőknek már rendelkezniük kell némi gyakorlattal, vagyis hajóztak már tengeren mint legénység. A követelményeket lásd alább (ne aggódj, nem vészesek…).
  • Bérelt hajóval szeretnél vitorlázni?

    A képzés azokat készíti fel, akik önállóan szeretnének bérelt hajóval vitorlázni a part mentén. Azok is ezzel a képesítéssel kezdjék a tanulást, akik saját hajóval rendelkeznek, vagy saját hajót akarnak venni. Persze nekik célszerű majd később tovább lépni a jachtkapitány szintre.
  • Az adriai parti vizeken hajózunk.

    A tréning a dalmát partok mentén zajlik, ismert kikötőket és horgonyzóhelyeket látogatunk meg.
  • Nemzetközi képesítés.

    A képesítés nemzetközi érvényességű, nem csak a horvát Adrián, hanem más tengeren is elismert és elfogadott, így a Földközi-tenger parti vizein hajózhatsz vele. Ha azonban árapályos tengeren szeretnél hajózni, később majd szerezd meg a jachtkapitány (IYT YachtMaster Coastal) képesítést is!

 Nézzük a részleteket!

BÁZIS-KIKÖTŐ

Skradin

Skradin

A Sibenik melletti Skradinból, az ACI Marinából indulunk. Innen indulnak a kirándulóhajók a Kkra-vízesés felé.

PART DALMÁCIA

Trogir és Dubrovnik

Trogir és Dubrovnik

A dalmát parton több kikötőben és horgonyzóhelyen éjszakázunk, és valószínűleg Dubrovnik lesz a legdélebbi kikötőnk.

SZIGETEK DALMÁCIA

Hvartól Korculáig

Bractól Mljetig

A parton és a szigeteken meglátogatjuk a legszebb helyeket. Rengeteg látnivaló, izgalmas és hangulatos helyszínek.

Skradin – Sibenik – Trogir – Hvar – Korcula – Dubrovnik – Ubli/Lastovo – Komiza/Vis – Skradin

A végleges útvonalat az aktuális időjárás alakítja majd: a cél mindenképpen a minimum 200, maximum 400 tengeri mérföld megtétele, de rossz időben (30+ csomós szembeszél) nem hajózunk… A kikötők sorrendje változhat.
Budapest-Skradin 670 km

 MIT TANULNAK A LEENDŐ SZKIPPEREK A TRÉNINGEN?

  • A hajó és felszerelései

    A hallgatók részletesen megismerik a hajót és felszereléseit, különösen a biztonsági és életmentő eszközöket.
  • Kikötői manőverek.

    A skradini kikötőben gyakoroljuk az indulást, a hajómanővereket motorral, horgonyzást és a kikötést farral, parthoz állást hosszában.
  • Horgonyzás és kikötés más kikötőkben.

    Az út során érintett kikötőkben és a horgonyzóhelyeken más-más hallgató kormányoz, miközben a többiek végzik a legénységi feladatokat.
  • Az éjjeli hajózást is gyakoroljuk.

    2-3 éjszaka is gyakoroljuk a sötétben való hajózást. Elő kell vennünk a kitérési szabályzatot (COLREG)is.
  • Meteorológiai elemzések és navigáció.

    Az Adria időjárása ősszel szeszélyes lehet, tehát nagyon alaposan oda kell figyelni az időjárási előrejelzésekre. A partok tele vannak zátonyokkal, szűk átjárókkal, így a pontos vizuális navigációnak, a kalauzhajózásnak és a részletes útvoanltervezésnek is nagy jelentősége van.
  • Élesben rádiózunk.

    Az Adrián nem túl nagy a hajóforgalom, de a biztonságos hajózás érdekében VHF-rádión bejelentkezünk és azonosítjuk magunkat a többi vitorlásnak és a kikötőknek. Itt élesben rádiózunk!

A képesítés

IYT BareBoat Skipper

A hallgatók Vitorlás bérhajó szkipper (IYT BareBoat Skipper Sail) képesítést kapnak.

A képesítés tartalma: vitorlás kishajóval (max. 24 m) partközeli hajózás a védett kikötőtől max. 20 tmf távolságig, a nappali órákban, kedvező időjárási körülmények között.

Kedvtelési célú kishajósok számára kiadott képesítés!

Milyen követelményeknek kell megfelelniük a vizsgázóknak?

0 tmf
lehajózott távolság a tengeren
0 nap
gyakorlat a tengeren
0 óra
éjszakai őrszolgálat

E követelményeket a tréningen teljesítjük: kb. 350-400 tmf hajózás, 10 tengeren töltött nap és 8-10 óra éjszakai hajózás – nem is akárhol…!.

De ez még nem minden! 4 bónusz is jár a vizsgázóknak,
77,080 forint értékben!

VHF-SRC rádiókezelő képesítés - Bónusz 1

Alapos VHF-rádió kezelő (SRC) képzést és képesítést kapsz 39,680 Ft értékben + EFR elsősegély képzést és képesítés kapsz 25,400 Ft értékben. Mindkét képesítés nemzetközileg elismert.

A tréning során rendszeresen használjuk a VHF-rádiót, mert használnunk kell!  A kikötés előtt ugyancsak felhívjuk a marinákat. Minden résztvevő hallgatónak kell használni a rádiót!

A tréningen megtanuljuk a rádiózás elméleti kérdéseit, megismerjük a rádió műszaki felépítését, használatát és funkcióit. Bemutatom a speciális angol rádiós szakkifejezéseket, rádióeljárásokat – mindet, nem csak a vészhelyzeti protokolt -, és a normál protokolt gyakorloljuk, amikor megkeressük a közelben elhaladó hajókat. Itt minden hallgató élesben gyakorlolhatja a rádiózást!

A vizsganapon a rádiózásból is levizsgázhatsz, így a képesítéssel együtt megkapod a IYT VHF-SRC Radio Operators Certificate képesítésedet is.

***

Az EFR elsősegély képzésre Budapesten egy később meghatározott időpontban kerül sor a Búvártanoda szervezésében. A képzést szakképzett búvároktató tartja. Az Emergency First Response képesítést a londoni központ küldi postán.

  • A VHF bónusz egy egész napot spórol neked: egy szombati napod menne rá, ha parti oktatásra külön jönnél el. Ráadásul ezzel 39.680 forintot is megtakarítasz. Gyakorlatilag ajándékba kapod, ugyanis a hajón a 10 nap alatt bőven van időnk a rádióról is beszélni.

  • Az EFR bónusszal  25.400 forintot is takarítasz meg. Gyakorlatilag ajándékba kapod, ráadásul búvár szakoktatótól tanulhatsz!

Három tankönyv 11,850 Ft értékben - Bónusz 2

Két tankönyvet is kapsz 22,890 Ft értékben.

A tréning fő témái a part menti hajózás és a navigáció, a kitérési szabályzat és a rádiózás. Mindegyik témában jelentős elméleti tudással kell rendelkezni, hogy a gyakorlatban is alkalmazni tudjuk. A témák elméleti anyagát az alábbi könyveim tartalmazzák:

  • JACHTNAVIGÁTOR I.
  • RÁDIÓZÁS A TENGEREN

Mindkét könyvet megkapod még a tréning előtt, hogy felkészülhess belőle, és sikerrel tudjad a gyakorlatban alkalmazni.

  • Ez a bónusz 22.890 forintot megtakarítást jelent neked. Nem kell külön megvenned a könyveket. (Már megéri eljönni, nem?)

 MIKOR INDUL A KÖVETKEZŐ TRÉNING?

BB2017/2

***

2017. szeptember 25 – október 7.

Már csak 3 hely szabad!

***

Mibe kerül a tréning?

Csak tréning

1200
  • Részvétel a hajós túrán
  • A részvételt igazoló oklevél
  • Hajóbérlet
  • Kikötői díjak
  • Hajó üzemanyag

Tréning + vizsga

1390
  • Elméleti és gyakorlati képzés + vizsga
  • IYT Passport és képesítés
  • Hajóbérlet
  • Kikötői díjak
  • Hajó üzemanyag

***

Meggyőztelek? Eljössz?

Kattints az alábbi ÉRDEKLŐDÖM gombra, és írd meg e-mailben az adataidat.
Írj mielőbb, mert már csak ennyi idő van indulásig:
0
0
0
Days
0
0
Hrs
0
0
Min
0
0
Sec
ÉRDEKLŐDÖM