Van horvát B képesítésed? Szeretsz hajózni az Adrián?
Ideje, hogy

TAPASZTALT SZKIPPER

váljon belőled!

IYT BÉRHAJÓ SZKIPPER
TRÉNING AZ ADRIÁN
2018. SZEPTEMBER 12 – 23.

BEBIZTOSÍTOM A HELYEM A MÁJUSI TRÉNINGEN!

EZ A VITORLÁS KÉPZÉS MEGFELEL A MAGYAR 12 MÉRFÖLDES, VAGY AZ RYA DAY SKIPPER KÉPZÉSNEK

Horváth Csaba
IYT YachtMaster, vezető oktató
Jachtnavigator Sailing Institute, IYT magyar partneriskola

  • A kanadai International Yacht Training képesítéseit a világon mindenhol ismerik

    A 20 éves IYT-nak 56 országban 250 partneriskolája van – a Jachtnavigátor Sailing Institute az egyetlen magyar partneriskola. A képesítéseket több mint 50 országban ismerik és elismerik.
  • Nemzetközileg elfogadott képesítést ad.

    Horvátországban is nagy respektje van – ahogy sok más országban is. Nézd csak meg a horvát tengerészeti minisztérium által kiadott → listát, ami az elfogadott képesítéseket sorolja fel. A 15-16. oldalon találod.
  • A Bérhajó szkipper képesítés

    A szkipper tengeri vitorlás kishajón (max. 78 ft /24 méter), part menti vizeken, biztonságos kikötőtől (menedékhelytől) max. 20 tengeri mérföld távolságig, a nappali órákban, kedvező időjárási körülmények között hajózhat. A képesítés igazolja azt a kompetenciát, ami saját vagy bérelt hajó vezetéséhez szükséges a Földközi-tengeren vagy a Karib-tengeren, ahol a hajózási terület és a biztonságos kikötőtől való eltávolodás távolsága annyira korlátozott, hogy a szkipper a sötétség beállta előtt a hajóval biztonságos kikötőbe, vagy horgonyzóhelyre befuthasson.
  • Innen már továbbléphetsz a rövidjáratú (YM Coastal) jachtkapitányi szintre.

    A rövidjáratú jachtkapitány képesítéssel 100 GT vitorlással a biztonságos kikötőtől 60 tmf távolságig hajózhatsz mérsékelt időjárási körülmények között, éjjel is.
    Következő jachtkapitány tréningek: → 2018. június és augusztus

A TRÉNING ARRA KÉSZÍT FEL, HOGY ÖNÁLLÓAN TUDJÁL HAJÓZNI!

 A képzésnek miért
bérhajó szkipper tréning a neve?

  • A képzés nem a teljesen kezdőknek szól.

    A résztvevőknek már rendelkezniük kell némi gyakorlattal, vagyis hajóztak már tengeren mint legénység. A követelményeket lásd alább (ne aggódj, nem vészesek…).
  • Bérelt hajóval szeretnél vitorlázni?

    A képzés azokat készíti fel, akik önállóan szeretnének bérelt hajóval vitorlázni a part mentén. Azok is ezzel a képesítéssel kezdjék a tanulást, akik saját hajóval rendelkeznek, vagy saját hajót akarnak venni. Persze nekik célszerű majd később tovább lépni a jachtkapitány szintre.
  • Az adriai parti vizeken hajózunk.

    A tréning a dalmát partok mentén zajlik, ismert kikötőket és horgonyzóhelyeket látogatunk meg.
  • Nemzetközi képesítés.

    A képesítés nemzetközi érvényességű, nem csak a horvát Adrián, hanem más tengeren is elismert és elfogadott, így a Földközi-tenger parti vizein hajózhatsz vele. Ha azonban árapályos tengeren szeretnél hajózni, később majd szerezd meg a jachtkapitány (IYT YachtMaster Coastal) képesítést is! Idén júniusban és augusztusban indul ilyen képzés.

 Nézzük a részleteket!

BÁZIS-KIKÖTŐ

Skradin

Skradin

A Sibenik melletti Skradinból, az ACI Marinából indulunk. Innen indulnak a kirándulóhajók a Krka-vízesés felé.

PART DALMÁCIA

Trogir és Dubrovnik

Trogir és Dubrovnik

A dalmát parton több kikötőben és horgonyzóhelyen éjszakázunk, és valószínűleg Dubrovnik lesz a legdélebbi kikötőnk.

SZIGETEK DALMÁCIA

Hvartól Korculáig

Bractól Mljetig

A parton és a szigeteken meglátogatjuk a legszebb helyeket. Rengeteg látnivaló, izgalmas és hangulatos helyszínek.

Skradin – Sibenik – Trogir – Hvar – Korcula – Dubrovnik – Ubli/Lastovo – Komiza/Vis – Skradin

A végleges útvonalat az aktuális időjárás alakítja majd: a cél mindenképpen a minimum 200, maximum 400 tengeri mérföld megtétele, de rossz időben (30+ csomós szembeszél) nem hajózunk… A kikötők sorrendje változhat.
Budapest-Skradin 670 km

 MIT TANULNAK A LEENDŐ SZKIPPEREK A TRÉNINGEN?

  • A hajó és felszerelései

    A hallgatók részletesen megismerik a hajót és felszereléseit, különösen a biztonsági és életmentő eszközöket.
  • Kikötői manőverek.

    A skradini kikötőben gyakoroljuk az indulást, a hajómanővereket motorral, horgonyzást és a kikötést farral, parthoz állást hosszában.
  • Horgonyzás és kikötés más kikötőkben.

    Az út során érintett kikötőkben és a horgonyzóhelyeken más-más hallgató kormányoz, miközben a többiek végzik a legénységi feladatokat.
  • Az éjjeli hajózást is gyakoroljuk.

    2-3 éjszaka is gyakoroljuk a sötétben való hajózást. Elő kell vennünk a kitérési szabályzatot (COLREG)is.
  • Meteorológiai elemzések és navigáció.

    Az Adria időjárása ősszel szeszélyes lehet, tehát nagyon alaposan oda kell figyelni az időjárási előrejelzésekre. A partok tele vannak zátonyokkal, szűk átjárókkal, így a pontos vizuális navigációnak, a kalauzhajózásnak és a részletes útvoanltervezésnek is nagy jelentősége van.
  • Élesben rádiózunk.

    Az Adrián nem túl nagy a hajóforgalom, de a biztonságos hajózás érdekében VHF-rádión bejelentkezünk és azonosítjuk magunkat a többi vitorlásnak és a kikötőknek. Itt élesben rádiózunk!

Milyen képesítést kapnak a végzett szkipperek?

A hallgatók Vitorlás bérhajó szkipper (IYT Bareboat Skipper Sail) képesítést kapnak.

A képesítés tartalma: vitorlás kishajóval (max. 78 ft/24 m) partközeli hajózás a védett kikötőtől max. 20 tmf távolságig nappal, kedvező időjárási körülmények között.

Előkövetelmény: nincs, de hasznos, ha már van horvát B/C vagy magyar 12 tmf (III. o.) vagy IYT International Competent Crew vagy  képesítésed. Korhatár: 16 év

A kártya formátumú nemzetközi szinten elismert képesítés 5 éves érvényességű, online megújítása új képzést vagy vizsgát nem igényel, költsége 125 USD.

A kedvtelési célú kishajósok számára kiadott képesítések nem válthatók át közvetlenül kereseti célú képesítésekre!

Milyen követelményeknek kell megfelelniük a vizsgázóknak?

0 tmf
lehajózott távolság a tengeren
0 nap
gyakorlat a tengeren
0 óra
éjszakai őrszolgálat

E követelményeket a tréningen teljesítjük: kb. 350-400 tmf hajózás, 10 tengeren töltött nap és 8-10 óra éjszakai hajózás – nem is akárhol…!.

De ez még nem minden! 4 bónusz is jár a vizsgázóknak,
65,080 forint értékben!

VHF-SRC rádiókezelő képesítés - Bónusz 1

Alapos VHF-rádió kezelő (SRC) képzést és képesítést kapsz 39,680 Ft értékben + EFR elsősegély képzést és képesítés kapsz 25,400 Ft értékben. Mindkét képesítés nemzetközileg elismert.

A tréning során rendszeresen használjuk a VHF-rádiót, mert használnunk kell!  A kikötés előtt ugyancsak felhívjuk a marinákat. Minden résztvevő hallgatónak kell használni a rádiót!

A tréningen megtanuljuk a rádiózás elméleti kérdéseit, megismerjük a rádió műszaki felépítését, használatát és funkcióit. Bemutatom a speciális angol rádiós szakkifejezéseket, rádióeljárásokat – mindet, nem csak a vészhelyzeti protokolt -, és a normál protokolt gyakorloljuk, amikor megkeressük a közelben elhaladó hajókat. Itt minden hallgató élesben gyakorlolhatja a rádiózást!

A vizsganapon a rádiózásból is levizsgázhatsz, így a képesítéssel együtt megkapod a IYT Marine Communication Master, VHF Short Range Certificate – SRC képesítésedet is.

***

Az EFR elsősegély képzésre Budapesten egy később meghatározott időpontban kerül sor a Búvártanoda szervezésében. A képzést szakképzett búvároktató tartja. Az Emergency First Response képesítést a londoni központ küldi postán.

  • A VHF bónusz egy egész napot spórol neked: egy szombati napod menne rá, ha parti oktatásra külön jönnél el. Ráadásul ezzel 39.680 forintot is megtakarítasz. Gyakorlatilag ajándékba kapod, ugyanis a hajón a 10 nap alatt bőven van időnk a rádióról is beszélni.

  • Az EFR bónusszal  25.400 forintot is takarítasz meg. Gyakorlatilag ajándékba kapod, ráadásul búvár szakoktatótól tanulhatsz!

 MIKOR INDUL A KÖVETKEZŐ TRÉNING?

2018. szeptember 12.

2018. szeptember 12 – 23.

0
0
0
Days
0
0
Hrs
0
0
Min
0
0
Sec

Mibe kerül a tréning?

Csak tréning

1200
  • Részvétel a tréningen
  • A részvételt igazoló oklevél
  • Hajóbérlet
  • Kikötői díjak
  • Hajó üzemanyag

Tréning + vizsga

1390
  • Elméleti és gyakorlati képzés + vizsga
  • IYT Passport, szkipper és VHF-képesítés
  • Hajóbérlet
  • Kikötői díjak
  • Hajó üzemanyag

***

A hallgatók számára a tréning díja tartalmazza: fantasztikus élmények, elméleti és gyakorlati képzés (part menti navigáció, útvonaltervezés, kalauzhajózás, COLREG, VHF-rádió kezelő képzés, meteorológia), IYT International Boating & Sailing Passport, vizsgadíj, 6 hétig érvényes ideiglenes IYT Bareboat Skipper Sail és VHF-SRC képesítés (amíg a végleges megérkezik Kanadából), IYT Bareboat Skipper Sail képesítés, IYT Marine Communication Master (VHF Short Range Certificate – SRC) képesítés, a hajóbérleti díj, kikötői díjak, a hajó üzemanyaga.

Az utasok számára a tréning díja tartalmazza: fantasztikus élmények, részvételt igazoló oklevél, a hajóbérleti díj, kikötői díjak, a hajó üzemanyaga. Az elméleti és gyakorlati képzésben természetesen részt vehetnek.

A tréning díja nem tartalmazza: utazás (Budapest – Skradin), élelmezés, belépőjegyek, étkezés a parti éttermekben; a hajó letéti díjának 1/6-od része.

RENDBEN! BEFEKTETEK A TANULÁSBA!

IYT Hallgatói regisztráció

Mielőtt jelentkezel a képzésre (de lehet utána is), be kell magad regisztrálnod az IYT központi adatbázisába. A regisztrációhoz segítséget nyújt ez a melléklet. (A zöld gomb másik ablakot nyit, ha végeztél a regisztrációval, gyere vissza ide, és a jelentkezési űrlapban add meg a hallgatói azonosító számodat (IYT ID). A zöld gombbal az IYT regisztrációs oldalára jutsz. Itt először zárd be az “IYT Message” pop-up-ot, utána kezdheted kitölteni a regisztrációs űrlapot.)

A regisztrációt követően e-mailben kapott hallgatói azonosító szám (IYT ID) alapján azonosítjuk a hallgatókat és az itt megadott adatok szerepelnek majd a hallgatók IYT képesítése(i)n. A hallgatók IYT oktatási naplót (IYT International Boating and Sailing Passport) kapnak, amiben az elvégzett képzést a hivatalos Gold Seallel igazoljuk.

ITT REGISZTRÁLJ AZ IYT HIVATALOS OLDALÁN!

Jelentkezés a képzésre

1.) Az alábbi űrlapon töltsd ki az adataidat (név, telefonszám, e-mail, számlázási- és postacím, fizetési mód választás).

2.) Az európai Általános Adatvédelmi Rendelet (EU General Data Protection Regulation, GDPR) rendelkezéseinek megfelelően pipáld be a jelölőnégyzeteket. Az adataidat csak a jelentkezéssel kapcsolatban kezeljük, hírlevelet csak akkor kapsz, ha külön feliratkozol. AZ ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓT ITT TALÁLOD.

3.) Megnyomod a “Jelentkezem a Bérhajó szkipper tréningre” zöld nyomógombot.

Ezzel jelentkezel az adott időponton megrendezésre kerülő tréningre, s nyilatkozol arról, hogy a képzésre vonatkozó információkat, a képzésen való részvétel feltételeit megértetted. A gomb megnyomásával a képzésre vonatkozóan felnőttképzési szerződést kötsz a Jachtnavigátor Bt-vel. Szerződésközés előtt olvasd el az alábbi tájékoztatókat:

1.) A cégadatokat itt találod.

2.) A vonatkozó törvény szerinti Adatkezelési útmutató.

3.) Általános szerződési feltételek (ÁSZF).

4.) Képzési szerződés minta.

A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, mely fizetési kötelezettséggel jár, és amelyre az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény 5. és 6. §-ában foglaltak irányadóak. A szerződés a távollevők között kötött szerződésekről szóló 1999. (II.5.) Kormányrendelet hatálya alá tartozik.

Elállási jog. Az elektronikus úton leadott megrendelések esetén a megrendelő 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől a szolgáltatás megkezdése előtt. Olvasd el a Fogyasztói tájékoztatót az elállásról. Elállási szándékodat írásban, e-mailben jelezd az info@jachtnavigator.hu címen! Az Elállási nyilatkozat mintát itt találod. A képzés kezdete után a fogyasztó nem jogosult a 14 munkanapos elállási illetve szerződésfelmondási jogával élni.

A jelentkezést követően három e-mailt kapsz:

1.) Azonnal: a visszaigazoló e-mailben elfogadom a jelentkezésed, s megtalálod benne a letölthető e-számla vagy a díjbekérő linkjét is. Ha on-line fizettél, az e-számlát kapod meg, ha előreutalással fizetsz, akkor először díjbekérőt kapsz, majd amikor beérkezett az utalásod, automatikusan megkapod az e-számlát.

2.) 10 perccel később: A képzési szerződést is e-mailben kapod meg, a Felek (a Képző Intézmény és a Hallgató) adataival. Bár a fentiek alapján a megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, úgy tartom korrektnek, ha jogász által jóváhagyott részletes szövegben tisztázzuk a Felek jogait és kötelezettségeit, valamint azt, hogy a Képző Intézmény pontosan mit ad a Hallgatónak a képzési díj fejében. A szerződés mintaszövegét itt olvashatod.

3.) Egy következő levélben a tréninggel kapcsolatos minden részletet elmondok.

A tréning előtt e-mailben és telefonon tartjuk a kapcsoltot, hogy az utazás zökkenőmentes legyen. Javaslom, hogy az utazás előtt a legénység egy rövid megbeszélésre gyűljön össze, és ismerkedjenek meg.

Fizetés, számla

A tréninget két részletben fizetheted magyar forintban. Az  50% előleg a jelentkezéssel együtt fizetendő, ezzel foglalod le a helyed a hajón. Fizetés bankkártyával (Barionon keresztül), PayPallal és előre átutalással. A második részletet az indulás előtt 6 héttel kell kifizetned az előleghez hasonlóan de készpénzes fizetése egyedi megállapodással lehetséges. Ha átutalással fizetsz, először egy díjbekérőt kapsz e-mailben, majd amint beérkezett a pénz a számlánkra, e-mailben megkapod az e-számlát is. A számlát a rendszer automatikusan készíti, így csak elektronikus számlát áll módunkban kibocsátani. Ha cégnévre szeretnéd a képzést elszámolni, az alábbi űrlap kitöltésekor add meg a cégnevet, és a cég számlázási címét.

Utazás

Az Adriára autóval utazunk, a résztvevők közösen beszélik meg az utazást. Az utazási költség (üzemanyag, autópálya díjak) az utasok között oszlik meg. Skradinban parkolási költség nincs.

Egyéb költségek

Letét. A hajó biztonsági letét összege 1200 €, ebből a legénység 200 €-t fizet fejenként, a kapitány 200 €-t. A letét összegét a tréning végeztével mindenki visszakapja.

Élelmezés. Az egyéb költségek között a legnagyobb tétel az élelmezés. Ez azért külön tétel, mert a legénység együttes döntésével vásárolunk élelmiszert. A tapasztalatok szerint az úton az élelmezési költség kb. 100-130 €/fő úgy, hogy a kapitányt is a legénység látja el a hajón. A hajókasszát indulás előtt összedobja a legénység.

Étkezés a parton. Ezt a tételt nem lehet megbecsülni. Szoktunk együtt is enni, és persze a szabad programban mindenki maga dönti el, hogy eszik egy parti étteremben vagy csak egy sört iszik egy pubban.

Kérdés, kérés, probléma esetén ide írj: info@jachtnavigator.hu